f
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/anderian/ftp/www_forum/db/mysql4.php:1) in /home/anderian/ftp/www_forum/includes/sessions.php on line 548

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/anderian/ftp/www_forum/db/mysql4.php:1) in /home/anderian/ftp/www_forum/includes/sessions.php on line 549

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/anderian/ftp/www_forum/db/mysql4.php:1) in /home/anderian/ftp/www_forum/includes/page_header.php on line 343
And-Tech :: Zobacz temat - Pytania o 3 lekcje

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Politykš prywatnoœci.

Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglšdarce lub konfiguracji usługi.

And-Tech Strona Główna And-Tech
Forum firmy And-Tech

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piotr94
Nie Mar 03, 2013 3:04 pm
Pytania o 3 lekcje
Autor Wiadomość
radek86b 

Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 12:01 pm   Pytania o 3 lekcje

W 3 lekcji w rozdziale "O powtarzaniu instrukcji słów parę…"- nurtują mnie pętle i proszę o ich lepsze wytłumaczenie niż w lekcji (mam coraz bardziej wrażenie że te lekcje to są dla ludzi którzy już kiedyś mieli do czynienia z programowaniem mikro-kontrolerów anie dla takich 100% laików jak ja...)

For [zmienna] = [wartość początkowa] Step [krok]
...
[instrukcje]
...
Next [zmienna]

której działanie może i jest przedstawione w formie kodów ale właściwie nigdzie nie ma komentarza jak dana część tego kodu działa?

Również wzięło się tam słowo "TO" pewnie oznacza po polsku DO tylko co właściwie w programie

Bo np że pętla Do...LOOP -oznacza początek i koniec i tak w kółko bez przerwy....
DO ...LOOP UNTIL -oznacza początek i koniec w momencie gdy coś się stanie (jakiś warunek)
to wiem a reszta to jakaś czarna magia...

PS
Czy te lekcje były pisane przez jakiegoś "Gościa" który sam się najpierw nauczył ,a teraz uczy wszystkich po swojemu ? Czy są pisane na podstawie jakiejś konkretnej książki inżynierskiej? Bo osobiście wolałbym chyba (choć książki też różnie pisane) tą drugą opcje...
Bo nauczyciel nie zawsze wie że to co on zna ,a jest jakąś dla niego drobnostką może pominąć dla ucznia. Bo dla ucznia ta drobnostka okaże się zjawiskowo ważnym elementem programu. Dzięki któremu lepiej wszystko zrozumie-z resztą mieliśmy taki przykład z drganiem styków :wink:
Ogólnie prosiłbym o więcej szczegółów i komentarzy po każdym kodzie. Wiem że może dla was to bardziej irytujące bo więcej pisania.Ale pisząc to w lekcji co dana funkcja robi za każdym razem nawet się powtarzając ...to nam uczniom laikom lepiej wchodzi w krew że np LCD "abc"- to tekst na wyświetlaczu.
piotr94: proszę umieszczać tematy w odpowiednich działach.
Ostatnio zmieniony przez piotr94 Nie Mar 03, 2013 11:30 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
piotr94 
Site Admin

Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 606
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 3:55 pm   

Cóż, po pierwsze od środka - ten "Gość" to tak się składa ja i prosiłbym o odrobinkę kultury w nazewnictwie mojej osoby.
Co do pisania - książka inżynierska o Bascomie? Dobry żart - Bascom jest mimo wszystko językiem hobbystów, prostym, przyjemnym, ale nikt poważnie zajmujący się tą tematyką nie korzysta z takiego języka - stąd też nie istnieją publikacje na dobrym poziomie. Osobiście miałem kontakt z kilkoma książkami w naszym ojczystym języku i niestety są one naszpikowane poważnymi błędami merytorycznymi, które mogą skończyć się dla początkującego nawet uszkodzeniem sprzętu.
Co do drgań styków - szczerze powiedziawszy było to moje przeoczenie - w planie tego kursu miałem punkt pt. "drgania styków".
A co do komentarzy - taka jest wg. mnie korzystniejsza metoda nauczania - czyli częściowo samodzielne analizowanie programów. Moim (i nie tylko moim, a popartym obserwacjami) zdaniem dużo więcej nauczymy się, gdy sami pomyślimy co dana funkcja robi (a nawet na własną rękę z nią poeksperymentujemy), niż gdy przeczytamy obok opis - w sytuacji z opisem zdecydowana większość osób po prostu przeczyta opis i nie zapamięta funkcji, a brak opisów zmusza ucznia do poszperania w swojej pamięci. Oczywiście taka metoda jest dobra dla większości - ale jak wiemy każdy jest inny i inaczej się uczy. Dla Ciebie dobrym ćwiczeniem może być samodzielne pisanie komentarzy, robienie notatek.
Co do samej pętli - masz rację może, że za dużą część nauki przeniosłem na konto samodzielnej dedukcji, mimo to uważam też, że programowanie to głównie praca twórcza, więc czasem samodzielne przeanalizowanie danej konstrukcji jest bardzo korzystne.
A w opisie słówko "To" zniknęło gdzieś w czasie edycji tekstu.
Mimo wszystko dziękuję Ci bardzo za uwagi - drobne poprawki zostały naniesione, a konstruktywne słowa krytyki zawsze prowadzą do poprawienia i uczynienia każdej rzeczy nieco lepszą.
_________________
http://www.piotr94.net21.pl/
 
     
radek86b 

Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 8:11 pm   

pętla For … Next. Jej składnia wygląda następująco:
For [zmienna] = [wartość początkowa] To [wartość końcowa] Step [krok]
-

OO :shock: i jak ładnie wystarczyło dopisać te ucięte ( pewnie pisane pod wpływem stresu ,przy szefie) :mrgreen: To [wartość końcowa]


tylko zapytam jeszcze o ten krok czyli step - krok 2- np co on mi daje? Czy to chodzi o to że wraca do zmiennej o wartości "2" ? Proszę tylko napisać czy dobrze myślę...
Czy do NEXT?


PS a przepraszam bardzo za "Gościa" bo ja właściwie nastawiałem się że te lekcje to pisał raczej jakiś wyuczony informatyk/inż niż hobbysta...
 
 
     
piotr94 
Site Admin

Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 606
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 11:29 pm   

radek86b napisał/a:
Czy są pisane na podstawie jakiejś konkretnej książki inżynierskiej?

piotr94 napisał/a:
Co do pisania - książka inżynierska o Bascomie? Dobry żart - Bascom jest mimo wszystko językiem hobbystów, prostym, przyjemnym, ale nikt poważnie zajmujący się tą tematyką nie korzysta z takiego języka - stąd też nie istnieją publikacje na dobrym poziomie.

Napisałem, w odpowiedzi na Pana pytanie, że nie istnieją drukowane pozycje na odpowiednim poziomie, na których to można by taki kurs oprzeć - no chyba, że chciałby Pan przeczytać że diody led to można podłączać bez rezystorów, bo procesory AVR mają wbudowane drivery do diod led - tak też można i to w pozycji drukowanej wydanej przez poważne wydawnictwo branżowe.
_________________
http://www.piotr94.net21.pl/
 
     
radek86b 

Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 7:27 pm   

Tego typu komentarzy brakowało mi w kursie jednak co wujek google to wujek google żaden płatny kurs mu nie podskoczy

Kod:
'Pentle:----w całości 
Do - Loop                                                   'powtarzamy program w nieskończoność niezależnie od programu


Do - Loop Until                                             ' Ten rodzaj pętli wykonuje się do momentu, aż warunek będzie
                                                               'spełniony, z tym, że warunek jest sprawdzany po wykonaniu cyklu pętli.

Do Until - Loop                                             ' Ta pętla wykonuje się do momentu, aż warunek będzie spełniony.
                                                               'Warunek Jest Sprawdzany Przed Wykonaniem Cyklu Instrukcji Pętli.
                                                                'Może zdarzyć się tak, że instrukcje pętli nie wykonają się ani razu.
For [zmienna] = [wartość Początkowa]to [wartość Końcowa]    'pętla wykonywana z góry zadaną ilość razy czyli do wartości końcowej
Step [krok]...[instrukcje]...next [zmienna]                    'Krok - element nieobowiązkowy, jest to wielkość o jaką zwiększany jest licznik przy każdym wykonaniu pętli.
                                                                'Jeśli wielkość ta nie jest podana przyjmuje się Krok równy 1
                                            '                   'Next - słowo kluczowe będące swego rodzaju nawiasem zamykającym pętle.
                                                                'Krok (czyli wielkość o jaką zwiększany jest licznik przy każdym wykonaniu pętli) może być wartością dodatnią lub ujemną. Gdy Krok jest wartością ujemną to wartość początkowa licznika (Początek), powinna być większa od wartości końcowej licznika (Koniec).
                                                                ' możliwością zakończenia wykonywania pętli jest umieszczenie w niej instrukcji Exit For. Instrukcja Exit For występuje przeważnie po sprawdzeniu pewnego warunku, np. w instrukcji If Then Else.
                                                                'Pętle For... Next mogą być zagnieżdżane przez umieszczenie jednej pętli wewnątrz drugiej.'

 While. [instrukcje]..end While                             'Pętla będzie się wykonywała dopóki warunek jest spełniony.
                                                              'Wartość warunku => False(fałsz) zakończy działanie pętli.czyli jeśli coś się nie zrobi to przestaje działać pętla
                                                              'Zauważmy, że jeżeli warunek jest fałszem od początku, to pętla nie Wykona Się Ani Raz.


Do While[warunek] Instrukcje Pętli ..loop                   ' Ta postać DO działa identycznie jak pętla While

Do..[instrukcje Pętli]..loop While(warunek)                 'Warunek jest sprawdzany na końcu, po wykonaniu instrukcji pętli,
                                                            'czyli pętla zawsze wykona się minimum jeden raz.
'Aby wyjść z pętli (przed osiągnięciem wartości końcowej) używamy instrukcji EXIT :
Exit Do                                                     'dla Do...Loop  ręczne zakończenie pętli
Exit For                                                    'dla For...Next ręczne zakończenie pętli
Exit While                                                  'dla While...Wend ręczne zakończenie pętli
 
 
     
grzeniu 73 

Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 39
Skąd: Dania
Wysłany: Wto Mar 19, 2013 4:31 pm   

Witam! Co jak co ,ale przystępniej napisanego kursu to ja w necie nie widziałem. Kurs ukierunkowuje i pokazuje o co chodzi.Szczegóły można sobie poszukać w necie. Na pewno wystarczy jako podstawa .Jednak chętnie bym sie zapisał na druga cześć :) Bardziej rozbudowana.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group